Wat?
Ideeën en uitvindingen presenteren en gezamelijk een stappenplan voor een duurzame school opstellen.
Hoe lang?
ca. 60 – 90 minuten
In het kort omvat deze sessie de volgende stappen:
Afsluitende animatie
De kinderen geven korte presentaties. Ideeën en uitkomsten bekijken en bespreken met de leerkracht:
wat is de kracht van de ideeën?
wat zou het effect zijn van de uitvinding / idee?
Leerkracht en leerlingen formuleren een stappenplan voor een duurzame klas. Dit kunnen heel kleine veranderingen zijn zoals afval scheiden in de klas, het verzamelen van petflessen voor de volgende knutsel-lessen of het bedenken van een spel om afval te verminderen.
Ideeën en uitvindingen presenteren en gezamelijk een stappenplan voor een duurzame school opstellen.
Hoe lang?
ca. 60 – 90 minuten
In het kort omvat deze sessie de volgende stappen:
Afsluitende animatie
De kinderen geven korte presentaties. Ideeën en uitkomsten bekijken en bespreken met de leerkracht:
wat is de kracht van de ideeën?
wat zou het effect zijn van de uitvinding / idee?
Leerkracht en leerlingen formuleren een stappenplan voor een duurzame klas. Dit kunnen heel kleine veranderingen zijn zoals afval scheiden in de klas, het verzamelen van petflessen voor de volgende knutsel-lessen of het bedenken van een spel om afval te verminderen.
Meer informatie
Contact
Neem contact op met Kirsten :
Kirsten Kentler